Мотоцикл PS250 Big Ruckus (2004): технические характеристики, фото, видео
мотор работает отлично
Абсолютно уникальная модель не имеющая аналогов на мировом мото рынке. Идеально сочетает в себе практичность 250 макси скутера и агрессивность и проходимость легких эндуро.
мотор работает отлично
Заявка на кредит “Тинькофф банк”
Заявка на кредит “Тинькофф банк”
Преимущества онлайн-кредитования:
- Для оформления покупки и кредита вам не нужно выходить из дома;
- В 95% случаев решение по онлайн кредиту принимается за 2 минуты;
- Бесплатное досрочное погашение;
- Бесплатное погашение кредита по всей России (в более чем 160 тысяч партнерских точек приема платежей).
Условия кредитования системы «КупиВкредит»:
- Кредит доступен гражданам России в возрасте от 18 до 70 лет;
- Сумма кредитования – от 3 000 до 100 000 рублей;
- Первоначальный взнос – от 0%;
- Срок кредитования – от 3 до 24 месяцев;
- % ставка рассчитывается индивидуально.
Купить товары в кредит очень просто:
- При оформлении заказа выберите способ оплаты «Купить в кредит» и подтвердите заказ;
- Заполните заявку и получите решение ОНЛАЙН в течение 1–2 минут;
- Подпишите кредитный договор с представителем Банка;
- Пользуйтесь покупкой и погашайте ежемесячный платеж по кредиту без комиссий.
По вопросам, связанным с выдачей кредита, обращаться в АО «Тинькофф Банк» на горячую линию: 8 (800) 555-08-08 (звонок по России бесплатный и круглосуточный).
Motor
The Ruckus utilizes a long case version of Honda’s GET2 engine. The motor is also found in the Metropolitan, but with a shorter swing arm to suit that scooters smaller back wheel.
This motor also features a number of technological advances. This is the first scooter engine to mount a tiny radiator on the side of the motor and use a flywheel mounted fan to blow air on it. This design is very efficient, compact and elegant compared to scooters with coolant hoses running all over the place to a randomly located radiator. Secondly, the Ruckus cleverly runs electrical current in reverse through the alternator to start the motor. This spins the flywheel and cranks the engine over, while being virtually silent. The result is the traditional starter motor is eliminated saving weight, noise, cost and complexity.
For 2006 Honda addressed a long standing crankshaft bearing failure problem with the GET 2 engine by introducing a new PCV (positive crankcase ventilation) system that dramatically reduced oil contamination from gas fumes. In any cold engine, some gas fumes slip past the cold piston rings and need to be vented, but the vent system in the 2003-2005 Ruckus’s didn’t work so hot, so the fumes would stick around and degrade the oil. Honda also made a few other changes that resulted in a top speed increase from 37mph to about 41mph. These changes are mainly an increased redline (8850 vs. 8000 RPM) and a new carb needle and exhaust. Since 2006, Honda has not made any changes aside from color options and they switched the color of the blinker indicator to green from orange around 2008.
2004[edit | edit source]
2004 Honda Ruckus (NPS50) in Yellow
2004 Honda Ruckus (NPS50) in Yellow
Honda |
---|
Motorcycles: CB series | CBF series | CM/CMX series | CX Series | CBR series | NSR series | CR series | Pacific Coast | XR/XL series | Bros/HawkGT | VF/VFR series | VT series | VTX series | ST series | Valkyrie series | GL series| NR series |
Mopeds and light motorcycles: Ape models | Cub series | CT series | ST series/Dax | S series |Wave series | Z series |
Honda Ruckus | |
Manufacturer | |
---|---|
Production | 2004 – 2019 |
Class | Scooter |
Engine | single cylinder, four-stroke |
Bore / Stroke | 37.8mm x 44.0mm |
Compression ratio | 11.9:1 |
Top Speed | 50 mph |
Fuel System | carburetor. 18mm cv with automatic choke |
Ignition | cd |
Transmission | Gear box: automatic Final Drive: belt Clutch: Automatic |
Suspension | Front: twin-downtube fork Rear: single shock |
Brakes | Front: expanding brake (drum brake) Rear: expanding brake (drum brake) |
Front Tire | |
Rear Tire | |
Wheelbase | 49.8 inches (1265 mm) |
Seat Height | 28.9 inches (734 mm) |
Weight | 39.68 pounds (18.0 Kg) (), 88.0 kg () |
Recommended Oil | |
Fuel Capacity | 1.3 Gallon (4.92 Liters) |
Fuel Consumption | 1.63 liters/100 km (61.3 km/l or 144.31 mpg) |
Manuals | |
The Honda Ruckus was a single cylinder, four-stroke scooter produced by Honda between 2004 and 2019.
Honda Ruckus Design
Do you want to ride a scooter for the ease of operation and the extraordinary fuel economy but don’t want to look like a sissy? While not all 50 cc scooters are sissified, a lot of them are. They come in pretty pastel colors and cute designs, something that just isn’t your style. How do I know? Because you’re reading this. Enter the Honda Ruckus (NPS50 ), known in other markets as the Zoomer.
The Ruckus’ stripped down naked styling, fatty-fat tires and dual headlights make the Honda Ruckus look like it’s ready for anything. Keep in mind, though, that this is a 49 cc engine. The Ruckus does get good fuel economy, but It won’t muscle up hills very fast and it won’t keep up with traffic unless you stick to residential streets so think long and hard about whether a 50 cc scooter like the Ruckus fits your needs.
With the Ruckus, you get a basic instrument cluster: an analog speedometer, odometer, and indicator lights for high beams, coolant temp and low fuel. You don’t get a fuel gauge, but it has only a 1.3-gallon tank under the floorboards. The low-fuel light comes on with about a 0.3-gallon reserve.
Seat height for the Ruckus is 29 inches and while seat height on a scooter doesn’t hold the same concern as the seat height on a motorcycle, 29 inches is low enough for just about everyone. What about you tall folks? Yeah, it looks small, but the Honda Ruckus has room for your knees under the handlebars unlike some other 50 cc scooters. (::coughMetropolitancough::)
Storage, you ask? C’mon. Do you see any storage on this ride? The Ruckus doesn’t get storage space, but it does have plenty of places to bungee what you want to carry or you can hit the aftermarket for panels to enclose the space under the seat. To secure your helmet, the Ruckus has a locking helmet holder under the seat so you don’t have to carry your helmet when you walk away from your Honda Ruckus.
Timeline:
- 2001 – Introduced in Japan
- 2003 – Introduced in North America
- 2005 – Introduced in Europe with 4 valves (from 2) and Fuel Injection
- 2006 – North America Ruckus is mildly revised with a new engine ventilation system, higher redline and a few other tweaks that improved overall power and oil life.
- 2007 – North American Ruckus gets enlarged Honda logo on seatback and revised Ruckus logo’s on main frame. Japan Zoomer gets
- Deluxe Edition with new paint options and white rims and seat coverings.
- 2008 – Fuel Injection Added to Japanese models. North American models get a new colour for the turn signal indicator light.
- 2009 – Early release (July 2008) for 2009 models due to extremely high demand in North America.
- 2010 – Model year skipped in North America due to excess inventory of 2009 models resulting from recession.
- 2011 – Early release of 2011 USA models in May, 2010
- 2012 – Sept, 2011 Honda Japan announces a white/red ‘10th anniversary edition’. Two months later Honda USA confirms this version for 2012.
Honda Ruckus Features
LIQUID-COOLED ENGINE
The Honda Ruckus has a liquid-cooled engine that offers exactly what you’d expect from a Honda: power, reliability, and great fuel efficiency.
A STYLE ALL ITS OWN
What you see is what you get. With its minimal bodywork and rugged overall style, nothing on two wheels (or four) looks like a Honda Ruckus.
ELECTRIC START
Turn the key, press the button and go. Getting started on the Honda Ruckus is that simple. An electric choke makes getting started in cold weather a snap, too.
Also Check:
- Honda Forza Price
- Honda Ruckus Scooter Price
- Honda PCX150 Price
- Honda Metropolitan Scooter Price
- Honda bikes price list 2023
- Honda Ruckus 125
- Honda Gold Wing
- Honda Monkey
- Honda CRF125F
- Honda CB Shine SP 125cc
Honda ruckus колеса | Honda
Ruckus-Колеса и задний привод (хонда рукус)
Рукус своими руками. Часть 1. Ruckus building
колеса ruckus комплект
Усиленная косынка двигателя 157qmj для установки широкого колеса
переходник хаб вынос для установки колеса для honda zoomer
Ruckus — Заднее Колесо
скутер Honda Ruckus / Zoomer от ателье #LowRuckus #МОТОЗОНА №2
Honda ruckus крутой аппарат СМОТРЕТЬ ВСЕМ
Кастом скутер Honda Ruckus
барабан для установки колеса rucus zoomer
Также смотрите:
- Лифтинг мотоцикла Хонда св 400
- Бачок стеклоомывателя Хонда СРВ 1997 снятие
- Чем хороши автомобили Хонда
- Тяговое реле стартера Хонда Цивик
- Набор инструмента для мотоцикла Хонда
- Ступичная гайка Хонда Аккорд размер
- Аксессуары для Хонда СРВ 2002 года
- Разбитая Хонда Аккорд белая
- Honda fit ремонт печки
- Honda Civic 2006 размер колес
- Тюнинг пластик на Хонду дио 35
- Подушка вариатора Хонда мобилио
- Скутер Хонда фьюжен
- Хонда Civic дорожный просвет
- Хонда одиссей 2000 описание
Discussion
Overall, the Ruckus has been successful because it’s a great looking, practical and totally unique scooter. It’s urban warrior look is awesome and timeless. Everywhere you go people ask where they can get one. The downsides to the Ruckus are all things that can be partially addressed by the vast aftermarket scene. If you’ve got deep enough pockets you can get bolt in 150cc engines, big bore kits, cams, forks, shocks, underseat storage bins, rims….pretty much anything you want. This makes owning a Ruckus a very enjoyable (and expensive) hobby. TotalRuckus.com is your gateway to this addiction.
Cobra CrossRally 50Roughhouse R50SR Motard 50Zuma
Most of these other scooters mentioned are 2-strokes, which means they are faster than the Ruckus and more easily modified, but they also can’t touch the milage, longevity and emissions of the Ruckus. These other scooters also have enclosed and locking storage areas, so they certainly have their merits. The Ruckus is the kind of scooter that sells based on its unique image and quality. If you’ve fallen in love with the rugged Ruckus style, then no other scooter will do and you’ll be able to look over its shortcomings – but if you’re on the fence between the Ruckus and some of these other models then you might be better off opting for a faster scooter with some enclosed storage.
Honda Ruckus Specs
➥ Engine:
Engine Type | 49cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke |
Bore And Stroke | 37.8mm x 44mm |
Compression Ratio | 11.9:1 |
Induction | 18mm CV carburetor with automatic choke |
Ignition | CD |
➥ Transmission:
Transmission | Automatic V-Matic belt drive |
➥ Chassis/Suspension/Brakes:
Front Suspension | Twin-downtube fork; 1.9 inches travel |
Rear Suspension | Single shock; 2.6 inches travel |
Front Brake | Drum |
Rear Brake | Drum |
Front Tire | 120/90-10 |
Rear Tire | 130/90-10 |
➥ Dimensions:
Wheelbase | 49.8 inches |
Seat Height | 28.9 inches |
Fuel Capacity | 1.3 gallons |
Mpg (Miles Per Gallon) | 114 MPG – Honda’s fuel economy estimates are based on EPA exhaust emission measurement test procedures and are intended for comparison purposes only. Your actual mileage will vary depending on how you ride, how you maintain your vehicle, weather, road conditions, tire pressure, installation of accessories, cargo, rider and passenger weight, and other factors. |
Curb Weight | 194 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and a full tank of fuel-ready to ride) |
➥ Other:
Available Colors | Gray, White/Metallic Blue, Midnight Blue/Tan |
Model Id | NPS50 |
➥ Warranty:
One Year | Transferable, unlimited-mileage limited warranty |
Optional Extended | Extended coverage available with a HondaCare Protection Plan |
Дизайн
Двигатель объемом 250 куб. см с водяным охлаждением оснащен алюминиевой головкой блока цилиндров со степенью сжатия 10,5: 1; радиатор с вентиляторным охлаждением; карбюратор 30мм; система автоматического обогащения (т. е. без дросселя); электрический старт; полностью транзисторная система зажигания и впрыска воздуха.
В Big Ruckus есть места для двоих; сложите заднее сиденье , чтобы обеспечить спинку для соло-гонщика (полностью опущенную или полностью поднятую под углом 75 градусов); переднее и заднее сдвижное сиденье; литые алюминиевые диски; ручной тросовый стояночный тормоз; канистра для хранения сбоку; трубчатые боковые поручни/крюки для крепления; трубчатый передний грузовой отсек; центральная и боковая подставка; сдвоенные передние фары; складная пассажирская подставка для ног и передние подставки для ног, «аналогичные тем, что установлены на большинстве мотоциклов круизного типа»; и связанная тормозная система , где задний рычаг также приводит в действие передние тормоза (правый рычаг управляет только передним тормозом, а левый — и передним, и задним). Выразительная трубчатая конструкция рамы не обеспечивает защиты от ветра.
Продаваемый в Северной Америке по рекомендованной производителем розничной цене 5500 долларов, приборная панель велосипеда включает в себя одометр, аналоговый спидометр, индикаторы температуры масла и стояночного тормоза и указателя уровня топлива, а также видимые и звуковые сигналы поворота.
Honda Ruckus Pricing
MSRP on the 2020 Honda Ruckus is $2749. Not surprisingly, the Honda Ruckus comes in the same colors: black or red and white. I say “not surprisingly” because it is a basic, no-nonsense scooter so why tamper with the skin, yeah? Although I do like the orange available in other markets.
The Honda Ruckus with a transferable one-year, unlimited-mileage limited warranty and offers extended coverage through the Honda Protection Plan.
Warranty: | Transferable one-year, unlimited-mileage limited warranty; extended coverage available with a Honda Protection Plan. |
Colors: | White/Red, Black |
Price: | |
2016: | $2,649 |
2017, 2018: | $2,699 |
2019, 2020: | $2,749 |
Design and Amenities
Okay enough about me! How is the rest of the scooter? Well there are a lot of things to love and a few things to complain about. The great parts of the Ruckus are its brilliantly designed engine, rugged and timeless style and Honda quality. The main downsides are the lack of the enclosed storage space and lack of options to spruce up this performance of this engine.
The lack of enclosed storage is also a downside though. Because the Ruckus doesn’t have any enclosed, lockable storage, you can’t store a lunch anywhere or keep a rain suit handy for that unexpected rain shower. The other big downside to the Ruckus is that its kinda slow. The 2003-2005 Ruckus’s top out around 37mph and the later model ones can do 40-42mph but it takes a while to get there. The Ruckus is not restricted like many 2-strokes. All 4-stroke 50’s are fairly slow but the Ruckus is one of the slower examples. Yamaha’s 3-valve fuel injected 4-stroke engine (found in the current Vino 50 and C3) is a bit peppier but still won’t be confused with a 2-stroke.
This lack of power is probably the biggest complaint in the Ruckus community. Ruckus fans have long been asking for a more powerful mid-sized (80-150cc) Ruckus but Honda’s response was the clunky Big Ruckus which was too big, expensive and it lost the charm of its smaller sibling. Other minor complaints with the Ruckus include no front disc brake, cheap suspension and the lack of a fuel gauge. The Ruckus simply has a low fuel light that comes on when you have 1 litre (0.25 gallons) left.
Honda Ruckus Top Speed, Price, Specs, Review, Weight, Battery, Features Overview
Honda Ruckus is a scooter available at a starting price of $2,899 plus a Destination Charge: of $200 and a Freight Surcharge of $100 in the USA.
The Honda Ruckus is powered by a 49cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke engine, producing 4 Horsepower.
The top speed of a Honda Ruckus scooter is around 35 mph. Honda Ruckus comes up with Automatic transmission, Low 28.9-inch seat height, Rugged, minimal-bodywork style and Electric starter.
Honda Ruckus is available in 3 colors: White/Metallic blue, Gray and Midnight blue/ten.
This Honda Ruckus scooter weighs 194 pounds and has a fuel tank capacity of 1.3 gallons. Further more details, please check below.
Until we all start cruising around in our own private hovercraft, the Honda Ruckus has to be the smartest, most fun form of transportation on the planet.
Nothing looks like a Ruckus because there’s nothing like a Ruckus. Its small size lets you squirt from Point A to Point B with no hassles, and when you get there, you can park it just about anywhere.
Honda Ruckus is fitted with a dependable liquid-cooled 49cc engine that is highly fueled and efficient. The Honda V-Matic automatic transmission system means no clutch or shifting; just gas it and go.
The tough, dual headlights, tubular-steel frame, and under-seat storage make it super practical and look cool too. If you can’t get there on a Honda Ruckus, you probably don’t require to get there!
Know About: Honda Ruckus Maintenance Tips
Субариджи!
Итак, как вы уже знаете из предыдущего поста, прошлое крепление оказалось абсолютно лажовым и мне пришлось пересмотреть конструкцию. Я решил сделать нечто среднее между кронштейном Composimo и BDX (подробнее о кронштейнах читайте в посте «Кронштейн двигателя»).
Почему?1. Composimo — самая прочная конструкция. Листовое усиление одновременно и самое прочное, и самое легкое.2. BDX удивительно прост в изготовлении, применение деталей без изгибов позволяет сделать крепеж практически «на коленках».
Новый кронштейн не должен охватывать «уши» креплений двигателя с внешних сторон, а соединяться с ними с одной стороны (со стороны вариатора). В изготовлении мне понадобились:
1. Металлическая полоса 30х4мм — 1,5 метра2. стальная трубка d=15мм (внутренний, меньше на рынке не было)3. 2 болта 10х2204. куча «10 гаек и шайб
Про инструменты ничего не говорю, понадобится практически всё, что есть)
Берем полосу:
Чистим её от ржавчины:
Режем:
Получаем 2 куска по 32 см (по сантиметру запаса со стороны):
Приступаем к дыркам. Отступаем по 2 см от края:
И посередке:
Ставим метку:
Кладем полоски вместе:
И фиксируем струбцинами:
Дырки будут нужны под 10″ болты. Чтобы просверлить большую дырку ровно, сначала сверлим маленькую:
У меня была 5″ по-моему:
После этого берем большое сверло, у меня больше 10″ не было:
И сверлим уже им:
Но болт в эту дырку не влезет, пока мы не разработаем её напильником (или сверлом):
Так, две полоски сделали. Точно также делаем третью, её длина будет 31 см
После этого необходимо выровнять края полосок, скрепляем их болтом и подравниваем болгаркой:Это важно, т.к. неровные края будут мешать при контроле геометрии крепежа
Мы сделали две стороны крепежа и один перпендикуляр. Пока отложим их в сторону и займемся трубкой.
Отпиливаем трубку, подравниваем края:
И делаем следующую конструкцию:Т.к. внутренний диаметр трубки больше диаметра болта, пришлось применить щайбы. Одну из них нам надо приварить к трубке, чтобы болт не болтался потом внутри.
Много варить не нужно, достаточно пары точек:
Теперь нужно собрать каркас кронштейна. Для этого Нам и пригодятся болты и гайки, собираем следующую конструкцию:
Гайками на болтах можно регулировать расстояния между пластинами, тем самым контролируя геометрию крепежа.
Проверять точность формы четырехугольника можно измерением его диагоналей. Смотри первую диагональ:
Вторую:
И третью:
Форма соблюдена точно, можно сваривать всё вместе.
Honda PS-250 (Big Ruckus): внедорожный скутер (с пробегом)
- Обзор
- Характеристики
- Видео
- Отзывы
Скутер-внедорожник Honda PS-250 или Honda Big Ruckus 250 – уникальная модель японского мотороллера повышенной проходимости, не имеющая аналогов в мире, производство которой осуществлялось с по 2010 год. В данной модификации оптимально сочетаются агрессивная динамика и проходимость лёгкого мотоцикла класса «эндуро» с практичностью и комфортабельностью городского максискутера.
Как и предшествующая, «младшая» модификация (Honda Zoomer AF-58), версия PS-250 была выполнена на базе лёгкой, но прочной трубчатой рамы, без излишней внешней облицовки. Помимо этого, мотороллер оснащался большими колёсами с внедорожными покрышками. В Японии этот скутер производился с маркировкой PS 250, а в Северной Америке, на рынках США и Канады, он был представлен как Big Ruckus 250.
Неплохая аэродинамика, внушительная (1455 мм) колёсная база, мощный (19 л.с.) четырёхтактный двигатель жидкостного охлаждения, с объёмом одного цилиндра 250 см³, на комфортабельном шоссе позволяют развивать скутеру максимальную скорость более 150 км/ч. При этом, с полной массой 172 кг, на 100 км пути бензиновому инжекторному мотору понадобится не более 3.3 л топлива марки АИ-95.
Японский скутер-вседорожник Honda PS-250 идеально подходит для передвижения по обустроенным асфальтированным трассам, по городским улицам и по просёлочным дорогам. На таком мотороллере удобно совершать поездки как на короткие, так и на большие расстояния. Мягкое сидение имеет раскладную спинку, приведя в горизонтальное положение которую за спиной водителя сможет разместиться пассажир.
Обязательной замене подлежит целый ряд частей скутера: аккумулятор, покрышки, тормозные колодки, свеча зажигания, воздушный и топливный фильтры, противовесы и ремень вариатора, плата сцепления, а также эксплуатационные жидкости (моторные и трансмиссионные масла, охлаждающая и тормозная жидкости). Конечная цена каждого скутера зависит от года его выпуска, пробега и состояния.
Внедорожный макси-скутер Хонда Биг Рукус 250 возможно привезти под заказ с доставкой из Японии. Для этого потребуется предоплата 50% от полной стоимости мотовнедорожника, размер которой будет зависеть от заявленных вами же параметров (год выпуска, пробег и пр.), и месяц ожидания. Предоставляем сервисное обслуживание и гарантийные обязательства на приобретённую у нас японскую мототехнику.
Бренд | Honda |
Модель | PS-250 (Япония) |
Модификация | Big Ruckus (США, Канада) |
Колёса | Двухколёсный |
Страна | Япония |
Состояние | С пробегом |
Год выпуска | 2003-2010 |
Скорость | max 150 км/ч |
Количество мест | 1+1 |
Модель двигателя | MF04E |
Тип двигателя | бензиновыйинжекторный |
Мощность двигателя | 19.0 л.с. (7000 об/мин) |
Объём двигателя | 249 см³ |
Количество цилиндров | 1 |
Число тактов | 4 |
Диаметр × ход поршня | 72.7 × 60.0 мм |
Степень сжатия | 10.5 |
Крутящий момент | 2.1 H.м (5500 об/мин) |
Охлаждение | жидкостное |
Зажигание | электронное (CDI) |
Система запуска | электростартер |
Трансмиссия | вариатор |
Высота сидения | 725 мм |
Дорожный просвет | 135 мм |
Колёсная база | 1455 мм |
Переднее колесо | 110/90 R12 |
Заднее колесо | 130/70 R12 |
Колёсные диски | литые |
Передний тормоз | дисковый |
Задний тормоз | барабанный |
Топливный бак | 12 л |
Вид топлива | бензин АИ-95 |
Доступные цвета |
Масса
172 кг
Размеры
2085 × 795 × 1090 мм
Производство
Japan
Гарантия
5000 км или 1 год
Производитель
Honda
Укладка
Скутер, известный своим минималистским стилем, отличается выраженной окрашенной трубчатой стальной рамой (например, желтого или серебристого цвета) с контрастными (черными) пластиковыми панелями заполнения и двумя выступающими 7-дюймовыми фарами. Мотоциклист сказал, что у него “суровый стиль”, и Motorcycle.com сказал, что у него “волосатая грудь”, В Canadian Motorcycle Guide говорится, что у мотоцикла «причудливый, неприкрытый стиль и большие глаза. и Лос-Анджелес Таймс сказал: «Некоторым людям это могло показаться тушей кролика после того, как ястреб пробился».
Хонда описала целевой рынок для Big Ruckus как «от городских поставок (то есть пиццы) до задней части дома на колесах, до въездных / пригородных / женских райдеров или просто как малолитражку в коттедже».